Ő és én 2.


- Anya.
- Tessék.
Háttal ültem az ablaknak, a fény szépséges kis arcára esett, mélybarna szemeiben szokás szerint nem látszott fekete írisze, ahogy a lábaimnál ülve felpillantott rám. A kezeim után nyúlt, meleg, száraz tenyere, kecses, finom, vékony ujjacskái két tenyerembe simultak. Így ültünk néhány másodpercig, elvesztem a tekintete mögött, ahogy mindannyiszor, mikor belenézek a szemébe. Mint egy sötét alagút, amely a Mindenségbe vezet. Ismerem ezt a Mindenséget, mindennél jobban.
- Nem baj, hogy elmegyek?
- Miért volna?!
- Mert mostanában sokat eljárok, nem is alszom itthon, napokig nem vagyok.
- Kicsim, hogy volna baj? 20 éves vagy, teszed a dolgod, ez a természetes folyama az életnek. Az volna baj, ha állandóan itthon ülnél.
- De féltelek.
- Engem? Mitől?!
- Rossz érzés nekem téged egyedül hagyni.
- Tudod jól, hogy én szeretek, nagyon szeretek egyedül lenni.
- Tudom, de akkor is.
- Mit akkor is? Nincs baj. Ez így van rendjén. Menj.
- De rossz érzés téged itt hagyni egyedül, én elmegyek, be a városba, az életbe, te pedig itthon maradsz.
- Igen. Ahogy ez az élet rendje. A gyerekek elmennek otthonról, a szülők ott maradnak. Egy másik időszak kezdődik az életükben. Újra több időt tölthetnek magukkal, azzal, amit szeretnek. Jó esetben. Rossz esetben feleslegesnek kezdik magukat érezni, de tudod, hogy én nem ez vagyok.
- Tudom. De még az is van, hogy eddig olyan fura idegen volt az a másik lakás. És ahogy egyre többet vagyok ott, egyre ….
- … otthonosabbnak érzed.
- Igen! - felderült az arca, hogy nem neki kellett kimondani.
- Ez rendben van.
- De nekem itt van az otthonom.
- Mindig is ott lesz az igazi otthonod, ahol én vagyok. Lesz másik otthonod, amit majd te építesz, rendezel, alakítasz, az is igazi otthon lesz. De mindig ott leszel igazán otthon, ahol én vagyok.
Mosolyog, szemei könnybe lábadnak.
- Igen. Tudom.
- Menj már.
- De biztos nem baj?
- Biztos. Nem hiszel nekem?
- De hiszek.
- Tudod, hogy szeretek egyedül lenni?
- Tudom.
- Tudod, hogy örülök, ha jól érzed magad máshol is?
- Tudom.
- Tudod, hogy egész kicsilánykorod óta nem ragasztottalak magamhoz, bárhová mehettél, ha valahol jól érezted magad, ott maradhattál.
- Igen.
- Most akkor kinek nehezebb a leválás? Anyának, vagy a lányának?
Összenevettünk.
- De csak két nap múlva jövök.
- Helyes, érezd jól magad.
- Aztán itthon leszek egész héten!
- Rendben. Na menj már.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Sötétség, Sátán, Lucifer, Ördög

In Memoriam Sári

Karma